Life with Plants



Neviem, či to o mne viete, ale milujem kvety, zeleň a hlavne v interiéri. Pevne verím, že sa mi raz podarí mať vlastnú zimnú záhradu, taký obývateľný skleník!
Mala som obdobie, kedy som sa svojím kvietkom doma veľmi nevenovala, preto mi samozrejme mnohé zo zbierky "odišli". Niekedy to však nebola len vina môjho nezáujmu, ale aj zlý výber rastliny s určitými špecifickými podmienkami. Vzhľadom na to, že u nás doma sú veľmi svetlé a aj veľmi tmavé kúty, je výber kvetov pomerne rozmanitý. Avšak, suchý vzduch a nezbedná mačka dajú slabším jedincom zabrať. Tak napríklad moja krásna Dracena sa stala obeťou Ruženky a napriek rokom, ktoré sme spolu prežili a bytom, ktoré sme spolu obývali sa mi zdá, že tie najlepšie časy má už za sebou. Zatiaľ sa s ňou nelúčim, momentálne má výsostné postavenie na stoličke, kde sa tá malá potvora k nej nedostane, tak dúfam, že sa trochu vzchopí :)





Veľkým pokladom mojej zbierky je táto Calathea Orbifolia, ktorú som objavila vo výpredaji za 5 eur!!!! Pre mňa, kúpa roka. Zo začiatku som sa bála, že mi hneď uhynie (paradoxne, túto si Ruženka nevšíma), pretože každý deň som jej musela odstraňovať novo zožltnuté listy. Nakoniec, vďaka internetu som prišla na to, že ju veľmi polievam, tak som prestala. Nedostane kvapku vody ako je týždeň dlhý a je šťastná a zelená.



Monstera je snáď klasikou už každej modernej domácnosti. Je to taký "malý" nezmar, ktorý pomaly ale isto rozťahuje svoje chápadlá a zaberá stále viac a viac priestoru. Ľahko sa množí a pokiaľ jej narastie list smerom, ktorý mi nevyhovuje, stačí ho len odrezať a dať do vázy. Takto zrezaný list vydrží robiť radosť aj niekoľko mesiacov.




Ružové rastliny sú nové "sukulenty". V zmysle, že sú momentálne veľmi trendy a obľúbené, zažívajú boom, tak ako kedysi sukulenty. Ja mám zatiaľ tri druhy a som zvedavá, aký kúsok mi pribudne nabudúce. Kombinácia ružovej a svežej zelenej sa mi veľmi páči.



 A ako sa starám o kvietky ja? Samozrejme najdôležitejším faktorom pre rast kvetov je vhodné miesto s prijateľnými podmienkami. To má každá rastlinka iné, preto keď vidím, že sa jej niekde nedarí, skúšam ju premiestňovať až kým nemám pocit, že som našla to miesto, kde patrí. Pravidelná zálievka, rosenie a hnojenie je tiež dôležité nepodceniť. Raz do mesiaca kvety sprchujem, teda hlavne od jary do jesene. Na zimu to nie je až také dôležité, stačí veľkoplošné listy otierať od prachu. Hlavné je uvedomiť si, že kvet nieje len dekorácia. Je to organizmus a keď sa má dobre, prinesie životodárnu energiu aj vám.


photo: Michal Novák


Komentáre

  1. Krásné rostliny doma máte, Calathea je nádherná. Pothos i lopatkovec máme doma také, jsou to nezmaři. My máme hodně světlý podkrovní byt, takže rostliny spíš ukrývám před sluncem. Pořád zachraňuji nějaké rostliny v práci a nosím je domů, tak myslím, že jednoho dne nás vyšoupnou ze dveří, zamávaní nám a zamknou se zevnitř :D Krásný den.
    PS: ty šaty jsou nádherné <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujeme :) ja sa zase snazim dostat k novym kvetinkam vymenou odrezkov :D niekedy sa mi zda, že v obchodoch su fakt drahe, tak sa snazim vypiplat si ich v domacom sklenniku. HAHA keby vas z bytu vysupli tak by bez vas ajtak dlho nevydrzali :D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky